Rejestr gruntów pozwala na przeglądanie danych ewidencyjnych dla wybranych działek. Wejście do jednostki ewidencyjnej odbywa się poprzez naciśnięcie ikony: w lewym dolnym rogu okna. Z prawej strony znajdują dodatkowe kryteria, po których użytkownik również może wyszukać działkę.
Działki w rejestrze gruntów możemy wyszukiwać na wiele sposobów. Najprostszym z nich jest wpisanie numeru działki oraz podania obrębu, w którym dana działka się znajduje. Jest również możliwość wyszukiwania poprzez podanie adresu danej działki.
Program daje możliwość filtrowania wyświetlanych działek po użytkach i klasach, adresie, numerze księgi wieczystej. Stary numer KW należy podać w formie “KWXXXXX”.
Można również dodać działki z wybranego zakresu na mapie. W tym celu należy rozwinąć opcję w lewej stronie rejestru “po geometrii”, wybrać opcję “ wskaż geometrię na mapie”, narysować zakres a następnie zatwierdzić w prawym dolnym oknie mapy klikając “gotowe”.
Do listy można dodać również działki archiwalne. Na dole okna przeszukiwania rejestru można ustawić stan (aktualny, archiwalny, wszystkie). Gdy zostanie wybrany stan “wszystkie” do listy zostanie dodana wybrana działka aktualna wraz ze wszystkimi stanami archiwalnymi.
W górnej części okna Rejestru Gruntów znajdują się informacje o władającym.
Po wyszukaniu działki w zakładkach: Działki oraz Budynki znajdują się ikony, które umożliwiają sprawdzenie danych ewidencyjnych wskazanej działki. Wszystkie te okna można mieć otwarte i wtedy wskazując kolejną działkę, dane w poniższych oknach zostaną zaktualizowane.
- Szczegóły wybranej działki/budynku